משפחות החטופים לבן גביר בכנסת: "עצור את החוק"

    מוטי הלפרין 1 Comment on משפחות החטופים לבן גביר בכנסת: "עצור את החוק"

    סערה בוועדה; נציג משפחות החטופים לח"כ אלמוג כהן: "עזרת. לחצת. להרוג את הערבים, הרגתם מספיק ערבים". כהן הגיב: "אל תתנו לפוליטיקאים קטנים להוליך אתכם שולל"

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציגי משפחות החטופים הגיעו הבוקר (שני) למשכן הכנסת וביקשו מחברי הכנסת לחתום על הצהרה לפיה השבת החטופים ושבויים היא בראש סדר העדיפויות. בנוסף, הופיעו הנציגים בוועדה לביטחון לאומי, שדנה בהצעת חוק עונש מוות למחבלים וביקשו מהשר בן גביר לדחות את העלאת הצעת החוק.

    גיל דיקמן, בן דוד של כרמל גת שנחטפה לעזה, אמר לשר בוועדה לביטחון לאומי: "התחננתי שתעצור את הדיון, שלא תעשו שום הון על חשבוננו. את הדיונים שצריך לעשות אפשר לעשות גם ביום שאחרי. אתם יודעים שאנשי מקצוע אומרים לכם שזה לא הזמן. אתם יודעים שהחוק הזה לא יעבור עכשיו. בבקשה אל תגידו לנו שאנחנו מייצגים את האנשים שרצחו את המשפחות שלנו. אני כאן בשם כרמל מבקש תבחרו בחיים".

    גיל דיקמן בוועדה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    יו״ר הוועדה, ח״כ צביקה פוגל: "לפני 15 שנים, היינו ״ככה״ קרובים לחסל את החמאס, אך לא קיבלנו את האישור לעשות זאת. יעדי המבצע הם מיטוט החמאס והחזרת החטופים. מבחינתי אין עדיפות ליעד אחד על השני".

    במהלך הדיון פרץ עימות בין אחד ממשפחות החטופים לבין ח"כ אלמוג כהן, על רקע אמירה לפיה בעוצמה יהודית מבקשים "להרוג ערבים". נציג משפחות החטופים לאלמוג כהן: "עזרת. לחצת. להרוג את הערבים, הרגתם מספיק ערבים!". בתגובה חה"כ כהן ענה לו: "מה זה להרוג ערבים?! מה זה האמירה הזו? אין לכם מנדט על הכאב אם אתם רוצים לדבר – תדברו, אל תתנו לפוליטיקאים קטנים להוליך אתכם שולל".

    בן גביר ודיקמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

    מספר נציגים ממשפחות החטופים הגיעו לדיון ועדת העבודה והרווחה, העוסק בשיפוי מעסיקים בגין הפרשות פנסיוניות למשרתי מילואים, והתייחסו בין היתר לדיון המתקיים כעת בכנסת בנושא עונש מוות למחבלים. נועם דן, ש-3 מבני משפחתה חטופים בעזה אמרה: "הדיון על עונש מוות למחבלים הוא פיגוע תודעתי, חומר תבערה שמסכן באופן אישי ילדים חטופים. במטה המשפחות מתחוללת כרגע דרמה קורעת לב, השתוללות של משפחות שמפחדות שאם נוציא את הילדים לא יהיה יותר קלף מיקוח ואמפתיה. אני מתחייבת שהמשפחה שלי מונה 238 אנשים". בהמשך ביקשו נציגי המשפחות מחברי הכנסת לחתום על עצומה שקובעת כי הם רואים בהחזרת החטופים את המטרה שעומדת בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל.

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר הבוקר לקראת הדיון בחוק עונש מוות למחבלים: "עונש מוות הוא הדבר הראוי והמוסרי ביותר אשר אותם מחבלי חמאס-דאע"ש צריכים לקבל. דווקא בימים אלו אין יותר חיוני, הגיוני וטבעי מלהעביר את החוק הזה, קודם כל בשביל הנרצחים והנופלים ולא פחות מכך, בכדי שלא יהיו יותר חטופים. אני מברך את ח"כ לימור סון-הר מלך שמקדמת את החוק באמצעות הועדה בראשות ח"כ צביקה פוגל. מצופה מכל קצוות המשכן, קואליציה והאופוזיציה יחד — לתמוך בחוק החשוב הזה".

    התנגדויות בקואליציה

    השר יואב קיש התייחס להצעת החוק: "חוק עונש מוות למחבלים לא יעבור עכשיו. זה ברור לכולם. התמונות היום מהכנסת הן מיותרות, פוגעות במאמץ המלחמתי ובעיקר פוגעות במשפחות החטופים שנמצאות בשעה הכי קשה שלהן. תחדלו מהעיסוק בפוליטיקה קטנה".

    יו״ר הקואליציה אופיר כץ: "הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הבטחוני".

    שר התרבות מיקי זוהר: "מאז ומעולם תמכתי בחוק עונש מוות למחבלים, אך העיסוק בזה כעת בזמן שבנינו ובנותינו בידי המרצחים הנאצים, הוא טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים. די עם הפוליטיקה הזו עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד רק בניצחון במלחמה ובהחזרת החטופים הביתה".

    הח"כים חתמו על העצומה

    בתוך כך, חברי כנסת רבים נענו לבקשת משפחות החטופים וחתמו על ההצהרה לפיה השבת השבויים היא בראש סדר העדיפויות של המדינה. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "המטרה העליונה של כולנו היא השבת החטופים ואני לא חושב שיש על זה ויכוח ומחלוקת".

    יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר למשפחות החטופים: "פדיון שבויים ופיקוח נפש הן ההלכות החשובות ביותר; חתמתי על העצומה של בני משפחות החטופים ומקווה שכולם יעשו כך. קורא לכל המנהיגים לשים את חזרתם בראש סדר העדיפויות".

    ח"כ משה גפני בוועדת הכספים: "חתמתי הבוקר על מכתב משפחות החטופים, אני חושב שאין חבר כנסת שחושב אחרת, נגבה כל מה שדרוש". ח"כ ינון אזולאי בוועדת הכספים: "כיו"ר סיעת ש"ס כולם חתומים, אם מישהו לא חתם הוא יחתום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חוק עונש מוות למחבלים מדובר בימין כבר כמה שנים….
      ובגלל שלא